# Terpilih jadi Pengawas..~~

Selang beberapa hari..kami belajar seperti biasa..
masuk jek waktu yang ke 3..ckgu xhadir..so,ade ckgu relief..Siape??
Ustaz Nik..Kecik2 jek,comell..huhu..bek hati,suke wat lawak..

Ustaz Nik merupakan guru Disiplin dan guru pengawas sekolah yang ke-3 tergarang
..(wahh,tau nie)
So,tugas beliau masuk ke kelas kami untuk mncari wajah2 baru sebagai pengawas sekolah..

Kami budak baru..so xtau papela..
Ustaz Nik pada mulanye bercerita mngenai mcm2lah..
n then tibe2 trus jek die tnye mngenai result kitorng..
Die Tgk papan keputusan kami yg di tampal di hadapan kelas..
Mmbaca name yg berada di atas kertas itu..~~

Ustaz: Nur Rasyidahhh binti Md Said!!!Siapa??

Saya yang pade masa itu tengah wat ape ntah..xde keje ngah bohsan..terkejut apabila name saya di panggil..
Budak2 kelas semua tunjuk di mana saya berada masa 2..huhu
Saya pn trus bangun dengan terpinga-pinga..
(yela mane x nye..ustaz 2 ckp kt depan..org kat belakang wat hal sndri..haha)

bermulala dialog antara kami~~

Ustaz: Sape name awk?
Syida: Nur Rasyidah Bt Md Said..
Ustaz: tinggal dekat mane?
Syida: Saya duk kat Batu Puteh..
Ustaz: Jauh x umah awk dengan sekolah?
Syida: Ermm,xjauh sgtla..3 km jek..dri uma..(Ustaz smbil angguk2)
Ustaz: Awk pernah jd pengawas?
Syida: Pernah..Msa sekolah rendah dri darjah 4-darjh 6
Ustaz: ohh..Klu saya offer awk jd Pengawas awk nk x?
Syida: erkkk,Pengawas??
Ustaz: yela, saya tengah cari Wakil pengawas setiap kelas..saya amik budak2 yang dpt no 1-3..
Syida: Saya xksh Ustaz..Terpulang pada Ustaz untuk memilih..
Ustaz: Baiklah..Saya pilih awk sebagai pengawas untuk kelas nie..k..
         Nie saya bagi form..awk isi dulu pastu bg kat saya balikk..

Dari situla kehidupanku sebagai seorng Pengawas Di Sekolah Menengah..huhu

No comments: